بیمه ایران

  • ۰
  • ۰

به دلیل الزام جدید بسیاری از کشورها به داشتن بیمه مسافرتی معتبر در هنگام صدور ویزا، داشتن بیمه مسافرتی تبدیل به یک دغدغه اصلی برای بسیاری از مسافران پروازهای خارج از کشور شده است. در این مقاله قصد داریم سوالات متداول در مورد بیمه مسافرتی را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ دهیم.

سوالات متداول در مورد بیمه مسافرتی

1- در صورتی که فرد ایران نباشد آیا می‌تواند بیمه مسافرتی بخرد؟

پاسخ این سوال به شرایط فرد مذکور بستگی دارد. اگر فرد مورد نظر قبل از سفر در ایران بیمه مسافرتی تهیه کرده باشد و به دلیل مشکلاتی نتواند به کشور باز گردد، می‌تواند با تماس گرفتن با شرکت بیمه مسافرتی اولیه، اقدام به خرید مجدد بیمه مسافرتی و به عبارتی تمدید آن کند. اما در صورتی که فرد برای اولین بار قصد خرید بیمه مسافرتی برای سفر را داشته باشد، حتما باید داخل خاک ایران باشد. زیرا اعتبار بیمه مسافرتی منوط به درج مهر خروج از کشور در پاسپورت بیمه گر است.

مطلب مرتبط: بیمه مسافرتی برای کدام کشور ها اجباری است؟

2- آیا امکان تغییر تاریخ بیمه مسافرتی وجود دارد؟

بعد از اینکه بیمه مسافرتی صادر شد، شخص بیمه گر مدت مشخصی فرصت دارد که از کشور خارج شود. این مدت در بعضی از شرکت هایی که بیمه مسافرتی ارائه می دهند ۶ ماه و در بعضی دیگر تا ۱ سال هم می باشد. در صورتی که تاریخ ویزای شما بیش از این مقدار معین عقب افتاده باشد، مسافر می‌تواند بیمه مسافرتی خود را باطل کرده و درخواست صدور بیمه دیگری را با تاریخ جدید را بدهد.

3- آیا امکان تمدید تاریخ بیمه مسافرتی وجود دارد؟

خیر! بیمه مسافرتی برای مدت معینی صادر می‌شود و پس از آن شخص باید اقدام به خرید بیمه نامه جدید کند.


مطلب مرتبط : آیا گم شدن بارهای مسافر جز پوشش های بیمه مسافرتی می باشد ؟

4- آیا داشتن بیمه مسافرتی برای تمام سفرهای خارجی الزامی است؟

خیر! هرچند داشتن بیمه مسافرتی یکی از ضروریات سفر به شمار می‌رود اما باید در نظر داشته باشید که هیچ اجبار قانونی برای داشتن بیمه مسافرتی در هنگام سفر خارجی وجود ندارد. البته بسیاری از کشورها برای مثال کلیه کشورهای عضو پیمان شینگن، داشتن بیمه مسافرتی را برای صدور ویزا الزامی می‌دانند.

5- حق بیمه مسافرتی به چه صورت محاسبه می‌شود و دلیل متفاوت بودن حق بیمه‌های مسافرتی چیست؟

میزان حق بیمه مسافرتی که بستگی به سن، مقصد، مدت زمان سفر و سقف تعهداتتان دارد. بنابراین حق بیمه مسافرتی می‌تواند متفاوت باشد. در برخی موارد شاهد این موضوع خواهیم بود حق بیمه مسافرتی برای دو نفر از اعضای خانواده که به یک سفر مشترک می‌روند متفاوت است و این به دلیل سن افراد می‌باشد. در نظر داشته باشید که بسیاری از بیمه‌های مسافرتی سالمندان بالای 86 سال را بیمه نمی‌کنند.

6- نحوه درخواست کمک در هنگام بروز حادثه به چه صورت است؟

در صورتی که به هر دلیلی در طول سفر نیاز به کمک داشتید و یا لازم بود که از بیمه مسافرتی خود استفاده کنید، کافی است با شماره‌ی شرکت بیمه که روی بیمه نامه شما نوشته شده است تماس حاصل کنید و مشکل خود را با کارشناسان بیمه مطرح کنید. کارشناسان با بررسی شرایط شما اقدام به حمایت از شما در کشور مقصد خواهند کرد. نمایندگان بیمه در کشور مقصد به کمک شما خواهند آمد و شما نگرانی نخواهید داشت.


مطلب مرتبط: بهترین بیمه مسافرتی کدام است ؟

7- برای دریافت خسارت از بیمه چه باید بکنیم؟

برای دریافت خسارت از شرکت بیمه، باید مدارک مربوط به حادثه را به همراه مدارک بیمه که شامل بیمه نامه می‌شود، به دفتر نمایندگی بیمه در کشور مقصد ارائه کنید.

8- آیا بیمه مسافرتی 100 درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند؟

پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان و حوادث بستگی به شرایط درمان دارد. در بسیاری از موارد درصد کمی از هزینه‌های درمان تحت عنوان فرانشیز بر عهده خود بیمه گر خواهد بود. این درصد از 15 درصد الی 30 درصد در شرکت‌های مختلف بیمه متغیر است.

9- آیا امکان ابطال بیمه مسافرتی وجود دارد؟

 

 

بله! برای ابطال بیمه مسافرتی مسافر پس از صدور ویزا، شخص بیمه گر می‌تواند با درخواست کتبی پس از اینکه مدت ویزا به پایان رسید به نمایندگی‌های بیمه‌ای که از آن بیمه مسافرتی خود را تهیه کرده است برود و بیمه نامه را ابطال نماید. اگر هم ویزای شخص بیمه گر هنوز صادر نشده است و یا به دلایلی با صدور ویزا موافقت به عمل نیامده باش، شخص بیمه گر می‌تواند با درخواست کتبی و ارائه نامه سفارت به نمایندگی‌های بیمه‌ای، که از آن بیمه مسافرت خریداری کرده است اقدام به ابطال بیمه مسافرتی نمایید.

 

منبع

  • ۹۹/۰۵/۲۹
  • bimesho bimesho

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی